09.11.2017 р. в Ніжинській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів № 11 для учителів музики та образотворчого мистецтва міста відбувся семінар-тренінг "Мистецтво - чарівний світ краси".
Своїм досвідом з присутніми поділилась учитель вищої кваліфікаційної категорії Кропіна Олена Станіславівна, яка своїм педагогічним кредо вважає такі слова Августина Блаженного: «Людина не може нічого навчити іншу людину. Вона може тільки допомогти знайти їй правду у власному серці. В необхідності – єдність, в сумніві – свободу, в усьому – любов».
Своє завдання, як вчителя музики та образотворчого мистецтва, вона бачить в тому, щоб навчити дітей цінувати прекрасне, використовувати його для формування себе як особистості, знайомити учнів з найвизначнішими досягненнями світового мистецтва, розвивати творчі здібності, креативне мислення школярів, сприяти емоційному розвитку особистості, навчити дітей формулювати свою думку й належно аргументувати її, виховувати в учнів повагу до своєї культури та інших етнокультурних традицій.
Нова школа ставить перед вчителем нові завдання, перш за все – виховати творчу особистість, знайти «золоту жилку», що допоможе в розкритті творчих здібностей дитини.
Олена Станіславівна вважає, що особливе місце серед міжпредметних зв’язків при викладанні предметів художньо-естетичного циклу посідають різноманітні міжмистецькі аналогії – з живописом, скульптурою, архітектурою, театром, кіно, танцем. Крім величезного емоційно–естетичного впливу, такі уроки стають джерелом справжнього мистецького відкриття світу, стимулом до реалізації творчого потенціалу дітей, засобом формування справжнього мистецького смаку. Саме під час цих занять дитина усвідомлює, що музика чи малювання – це різновид мистецтва, бо вони твориться не простими словами, а кольором, пластикою, рухом. Тому свої уроки будую на основі взаємодії мистецтв, що дає можливість здійснювати синтез наукового і художнього типів пізнання дійсності.
Вчитель на уроці ще раз підтвердила, що найкращим виявом міжпредметних зв’язків є проведення інтегрованих уроків. Хоча такі уроки потребують ретельної попередньої підготовки як учителів, які їх проводять, так і учнів, вони спрямовані на розширення кола знань учнів з даної теми, формування в учнів здатності сприймати предмет різнобічно, системно; сприяють активізації мислення учнів, розвитку ініціативності, самостійності, креативності та критичності мислення, значно підвищують ефективність навчання, сприяють формуванню соціокультурної компетенції учнів.
На своїх уроках Олена Станіславівна широко застосовує інформаційно – комунікаційні технології, педагогічні програмні засоби.
Те, що розвиток творчих здібностей учнів відбувається і у позаурочній діяльності підтвердив виховний захід "Мистецтво - чарівний світ краси".
Це дійство дало змогу вселити в душі всіх присутніх розуміння єдності всіх видів мистецтва, їх величі та краси й отримати естетичну насолоду від виступів учнів.
