Виховна робота
2015-2016 навчальний рік
У школі № 11 працює дитяча організація «Лелеченька». Керує роботу організації шкільний парламент. Очолює склад шкільного парламенту президент та заступник президента шкільного парламенту. До складу шкільного парламенту входять діти-активісти, яким не байдуже життя дитячої організації. Учнівське самоврядування має свою програму, закони, принципи та напрямки роботи.
Найвищим органом влади є загальна шкільна конференція, яка проходить два рази на рік. Засідання шкільного парламенту, засідання комісій шкільного парламенту та засідання ради друзів малюків проходять один раз на місяць. Члени парламенту мають свої права та обов’язки.
Дитячий колектив школи активний, згуртований, здатний на добросовісне виконання різних завдань та прояву власної ініціативи. Йому властиві риси взаємодопомоги, взаєморозуміння, поваги до старших. діти мають різнобічні інтереси, відвідують гуртки, клуби за інтересами, секції та інші позашкільні заклади. Більшість дітей мають високий та середній рівень розвитку. Приймають участь у шкільних та міських олімпіадах, конкурсах, вікторинах та інших виховних заходах.
В основі роботи дитячої організації «Лелеченька» - дитина: найвища цінність. Потрібно намагатися бачити особистість, яка є індивідуальною, неповторною, творчо обдарованою.
Дитяча організація школи № 11 працює за програмою «Веселковий віночок». До складу дитячої організації входять діти-барвінчата, учні 1-4 класів, які працюють за напрямками роботи «Квітка-семиквітка», учні 5-9 класів працюють за напрямками роботи програми «Веселковий віночок».
Актив організації, який входить до складу шкільного парламенту, намагається зробити життя своє та своїх друзів цікавим, змістовним. Діти добросовісно відносяться до своїх доручень, проявляють творчу ініціативу у виконанні різних завдань.
Мета дитячої організації «Лелеченька»: забезпечення умов для розвитку особистості, її здібностей, талантів, морального загартування на основі спільних інтересів, виховання у дітей почуття господаря у своїй школі, уміння нести відповідальність за справи колективу, формувати громадянську думку, розвивати ініціативу і самостійність. Визнавати особистість дитини, захищати її права та інтереси, формувати у членів колективу високу духовність і творчість. Виявлення, розвиток та підтримка дитячої творчості. Формування культури спілкування.
Завдання дитячої організації:
- Виховувати духовність, гуманізм, милосердя, товариськість, любов до країни, мови, праці;
- розвивати розважальні, пізнавальні, творчі, навчальні інтереси;
- сприяти всебічному розвитку особистості;
- досягати дружніх взаємовідносин між дітьми;
- виховати майбутнього господаря своєї землі, держави, організації;
- виховати уміння нести відповідальність за справи колективу;
- виховувати розвинених та обізнаних громадян, здатних жити у відкритому і демократичному суспільстві;
- виховувати віру в себе, розкривати і розвивати свої здібності, творити добро;
- пізнавати, берегти та примножувати красу в усьому;
- утверджувати себе в праці, планувати будь-які корисні справи;
- прагнути бути сильним, сміливим та витривалим;
- шанувати свою Батьківщину, берегти тепло батьківської оселі, своїх близьких та друзів;
- поважати старших, піклуватися про молодших, жити турботами й радощами своїх
- формувати і розвивати соціально-активної, гуманістичної особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією.
Головне завдання педагога-організатора – виховати всебічно розвинену особистість, майбутнього господаря своєї землі, держави та своєї організації, уміння нести відповідальність за справи колективу, формувати громадянську думку, розвивати ініціативу і самостійність.
Учнівське самоврядування школи є універсальною формою активності, яку можна вважати як способом організації життя шкільного колективу, так і чинником творчої самореалізації особистості.
Основною метою органу самоврядування є забезпечення включення учнів у різноманітну глибоко змістовну діяльність колективу; створення умов для масового залучення учнів до організаторської роботи, до управління справами колективу; сформувати права і обов'язки учнів; сформувати почуття господаря свого класу, школи.
Досвід роботи свідчить, що самоврядування у школі дозволяє учням розвинути такі якості: критичність, повага до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання. Воно спонукає до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу.
Робота дитячої організації здійснюється за напрямками «Гілки калинові»:
- гілочка доброти;
- гілочка трудівниця;
- зелена гілочка;
- гілочка пам'яті;
- гілочка народної мудрості;
- гілочка здоров'я;
- цвіт калини (робота клубу «Барвінчата»).
До складу шкільного парламенту входять такі комісії:
- навчальна;
- дисципліни і порядку;
- культурно-масова;
- туристично-спортивна;
- господарська;
- прес-центр;
- рада друзів малюків.
У школі були проведені такі заходи:
Напрямок роботи |
Заходи |
Національно-патріотичне виховання |
- Літературно-музична композиція «Вклонімося великим тим рокам»
|
Правове виховання |
|
Екологічне виховання |
- Виступ агітбригади «Збережемо довкілля» - Літературно-музична композиція «Чорнобиль очима дітей» |
Трудове виховання |
|
Естетичне виховання |
- Конкурс «Міні-міс школи»
|
Превентивне виховання |
|
Комісіями шкільного парламенту були проведені рейди по перевірці виконання учнями домашніх завдань, поведінки учнів на уроках та в позаурочний час.
Створено центр взаємодопомоги для учнів, які не встигають з окремих предметів.
Крім того, протягом року працювала шкільна рада профілактики, на засіданнях якої заслуховувались батьки учнів школи, які допускають пропуски навчальних занять, та які систематично запізнюються на уроки.
У школі працюють такі гуртки:
№ п/п |
Назва гуртка |
Кількість груп |
Керівник |
|
1. |
Вокальний гурток «Веселі нотки» |
1 5 клас |
Кропіна О.С. |
|
2. |
Вокальний гурток «Калинонька» |
1 7 клас |
Кропіна О.С. |
|
3. |
Вокальний гурток «Веселка» |
1 8 клас |
Кропіна О.С. |
|
4. |
Вокальний гурток |
4 6 клас 2клас 3клас 4клас |
Костриця Н.М. |
|
5. |
Спортивна гімнастика з елементами акробатики |
1 |
Арвахі Р.Т | |
6. |
Бойове самбо |
2 |
Булигін І.М. |
|
7. |
Бісер та аксесуари. Сувенірний |
2 |
Сачек І.М. |
|
8. |
Гурток художніх мистецтв |
1 |
Пасечніченко А.В. |
За допомогою класних керівників проводили бесіди та тематичні виховні години з питань пропаганди здорового способу життя та загальнолюдських цінностей. Крім того, протягом семестру працювала шкільна рада профілактики, на засіданнях якої заслуховувались батьки учнів школи, які допускають пропуски навчальних занять, та які систематично запізнюються на уроки.
Цікаву і змістовну бесіду для учнів старших класів з попередження правопорушень, профілактики тютюнопаління й вживання наркотичних та психотропних речовин провели медична сестра та соціальний педагог і психолог.
Класні керівники оперативно реагували на всі випадки пропусків навчальних занять, протягом кількох годин з'ясовували причини пропусків, проводили профілактичну роботу по недопущенню пропусків без поважних причин.
Робота шкільної бібліотеки в 2015-2016 н.р.
Тематичні виставки:
15.09.2015р. - до дня визволення Ніжина
23.09.2015р. - до дня партизанської слави
23.10.2015р. - до дня захисника України "Козацькому роду нема переводу"
12.11.2015р. - до дня української писемності та мови "Мова моя калинова"
27.11.2015р. - до конкурсу "Напиши цікаву казку"
Постійно діючі виставки:
- Новинки літератури
- Природи неповторна краса
- Ніжин літературний
- Україна моя держава
- Мова моя українська
- Голодомор 33-го
- Шевченко завжди у серці
Проведені бібліотечні години:
07.10.2015р. - "Підручник твоє обличчя" (3 клас)
13.10.2015р. - "Українська писемність" (4 клас)
19.10.2015р. - "Звідки прийшла книга" (2клас)
20.10.2015р. - "Майбутня бібліотека" (9 клас)
Проводяться інформаційні хвилинки біля виставок.
СЦЕНАРІЙ ДО ДНЯ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ (Костриця Н.М.)
СЦЕНАРІЙ ДО ДНЯ ПАМ'ЯТІ ГЕРОЇВ НЕБЕСНОЇ СОТНІ (Костриця Н.М.)
СЦЕНАРІЙ ЛІНІЙКИ ДО ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ НІЖИНА ВІД НАЦИСТСЬКИХ ОКУПАНТІВ (Костриця Н.М.)
СЦЕНАРІЙ ЛІНІЙКИ ДО ДНЯ ПАМ'ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ (Костриця Н.М.)
СЦЕНАРІЙ ЛІНІЙКИ ДО ДНЯ ПАРТИЗАНСЬКОЇ СЛАВИ (Костриця Н.М.)
СВЯТО УКРАЇНСЬКОГО ВІНОЧКА (Костриця Н.М.)