21:51 Національно - патріотичне виховання | |
Сценарії по національно - патріотичному вихованню. Підготувала педагог - організатор Костриця Н.М. Сценарій свята до Дня Перемоги
Мета: виховувати в учнів повагу до героїчних подвигів співвітчизників, ушанувати пам'ять тих, хто загинув у роки Другої Світової війни; показати всю жорстокість, з якою був нищений наш народ; формувати патріотичні почуття гордості за старше покоління; сприяти пробудженню бажання вивчати історію своєї держави, берегти її традиції, уболівати за майбутнє країни.
"Вони у битві чесно полягли, А іншого - ні вибору, ні змоги. Вони загинули. Але перемогли, Бо віддали життя для Перемоги!"
(Звучить мелодія "Журавлі".) На тлі мелодії на сцену виходять ведучі.
1-й ведучий. Шановні учні, вчителі, гості! Сьогодні ми зібралися, щоб відзначити річницю Перемоги у Другій світовій війні.
2-й ведучий. День пам'яті полеглих у війні - це лише часточка великої данини шани до загиблих та поваги до живих героїв.
В дні травневі, мріями багаті,
І встають у пам'яті дороги,
їх життя, їх помисли високі,
1 ведучий Як тільки вберуться у чарівні білі квіти сади навесні, засвітять дивовижні свічки каштани, а в повітрі розіллється тонкий і ніжний аромат, в бузкових кущах заллються піснями невсипущі солов’ї, а вся земля випромінюватиме радість і щастя, нестримну жагу до життя, в один з таких прекрасних днів, 9 травня, ми відзначаємо велике свято – День Перемоги! (на фоні музики виходять хлопчик та дівчинка) Не пускали мене воювати Вже на заході грізно гуло, Хлопчик На шляху шикувались солдати, 1 ведучий Сотні тисяч матерів проводжали своїх синів на фронт. 2 ведучий ішли поети, талановита молодь, вчорашні школярі, але не всім судилося повернутися до рідної оселі. Учениця. Благословляла мати сина, А синові - сімнадцять літ... Іти на бій за Батьківщину - Був материнський заповіт. Сховала сльзи на прощання, Щоб не пекли його вони... І син пішов... Лишив чекання, Лишив свої хлопчачі сни. (Входить мати, на голові у неї чорна хустина) Помилуй його, куле, обмини... Хлопець Вісімнадцять було нам в ту пору ясну, І кохання забилось в риданнях й журбі... Нам ніколи не стрітись, уже не зійтись, Пам’ятаю… А ти пам’ятаєш, як ми Так... Ми щиро кохали, були ми людьми, Гілка роду на нас обірвалася враз. Йти на танки в атаку був даний наказ... А були б у нас діти: дівчатко, хлоп’я. В нас була б пречудова велика сім’я, Учениця. Одержала звістку матуся, Що син її впав за Дністром. Поїхала мати до сина В далекі світи із села І білу пшеничну хлібину, і шитий рушник привезла. Учень. Спинилась вона над водою, На скелі Дністровій крутій: Могила його під горою І писаний камінь на ній. Заплакала: "Сину, мій сину, Як довго до тебе я йшла..." Могилу, неначе дитину, Руками вона обняла. Учениця. А річка шуміла невпинно, І тихо шуміла трава, І тільки червона калина Тремтіла, неначе дива. А мати стоїть на колінах, І пальці торкають граніт, І поруч моя Україна В скорботі із нею стоїть. (С. Пушик. "Мати") Пройшла війна стежками долі (пісня А.Олейникової «А пам'ять жива») Наче птахи летять невблаганно літа, (В. Назарук «Схилімо голови»)
Ведучий 1 Натягнуті нерви, мов тятива, Пронизує пам'ять скорбота прощання. І сумно згасає, і тяжко сплива Хвилина мовчання.
Ведучий 2 Вшануємо загиблих хвилиною мовчання.
Ведучий 1 Ми йдемо до могильних плит, щоб віддати данину вдячності, любові, вклонитися низько подвигу старшого покоління.
Ведучий 2 Молоде серце повинно берегти пам'ять про тих, хто відстояв державу у тій страшній війні. (Н.Май «Маки червоні») Сценарій свята «Український віночок»
Підготувала педагог-організатор Ніжинської ЗОШ I-II ст. № 11 Костриця Н.М. Мета : виховувати любов до рідного краю, до національних символів та традицій, національної спадщини, пошану до традицій українського народу; показати унікальність, своєрідність та самобутність українського віночка, стимулювати інтерес учнів до вивчення національної культурної спадщини, інтегрувати знання учнів з народознавства; розвивати уміння збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору та робити висновки;розвивати творі здібності учнів. Обладнання: пісні українських композиторів, народні пісні, музичне оформлення, презентація з використанням мультимедійної дошки. (слайд 1) Моя земля! Чарівна Україна! Ти мила серцю й дорога мені. Ти – рідна ненька, я – твоя дитина! В мені твої традиції й пісні!
Звучить пісня М.Ведмедері «Добрий день, матусю Україно» (слайд 2) Які в народу звичаї крилаті, Який багатий наш духовний світ! Традиції живуть у кожній хаті І їх вивчають діти з юних літ.
Щоб українцями по світу крокувати, Й на цій землі прожити недарма, І щоб ніхто не зміг нам дорікати, Що в нас коріння власного нема.
Традиції ніколи не вмирали, Їх українці свято берегли. А в світлий час їх з пам'яті дістали І, наче стяг, в майбутнє понесли.
Ми будемо традиції вивчати, Щоб прихилитись до землі душею. Свою історію повинні діти знати І гордо йти по світу разом з нею.
Ведучий: Кожна нація, кожен народ мають свої звичаї та обряди. Одна із традицій україночок – плести віночки. Ведуча: Віночок належить до українських національних символів-оберегів.
Вінок – барвистий оберіг, Це усякий знає. Він від чорних сил усіх Нам допомагає. (слайд 3) Ведучий: Український вінок має цілющі властивості, оберігає людину від різних хвороб, від лиха та зурочень, тому що має природні цілющі сили. Ведуча: Справді, було б цікаво дізнатися скільки квіток входить до вінка і яке призначення кольорових стрічок. Ведуча: Я знаю, що перший для трирічної дівчинки плела віночок мама, саме віночок, тому що обов’язково до вінка вплітають 12 квіток та 7 стрічок, а для трирічної україночки у віночок вплітала матуся тільки чорнобривці, щоб голова не боліла, ромашку, щоб заспокоювати серце, незабудку для світлої голови і барвінок для доброго зору та пов’язувала 3 жовті стрічки. А взагалі у сім років дівчатка плели свій власний перший вінок із допомогою дорослих подруг. Ведучий: Мабуть, це відбувалося досить врочисто, бо неспроста у нас українців є таке прислів’я: « Віночок вити – життя любити». Ведуча: А може спробуємо заплести український вінок і дізнаємося про призначення кожної квітки. (слайд 4) Сценка «Плетіння віночка» ( дорослі дівчата, пояснюючи особливості квіток та стрічок, навчають меншу за віком дівчинку вмінню плести вінок) Заплетем віночок, Заплетем шовковий. На щастя, на долю, На дівочу вроду. (дівчатка по черзі вплітають свою квіточку до віночка)
(слайд 5)
(слайд 6)
(слайд 7)
(слайд 8)
(слайд 9)
(слайд 10)
(слайд 11)
(слайд 12)
(слайд 13)
(слайд 14)
(слайд 15)
(слайд 16)
Заплели віночок Підемо в таночок. (Діти виконують пісню І.Тарнавської «Сонячний віночок») Ведуча: Вінок – це не тільки сплетені у коло квіти. Його прикрашали стрічками. (слайд 17) (діти по черзі виходять зі стрічечкою і пов'язують на вінок) Про це, юний друже, повинен ти знати: Коричнева стрічка – земля, наша мати. Вона в нас єдина, вона найрідніша, Коричнева стрічка – вона найміцніша.
Ми хочем, аби ви усі зрозуміли: Ці жовті стрічки – наше сонечко миле. Воно дає світло, дарує тепло. Без сонця життя б на землі не було.
Дві стрічки: блакитна і синя, темніша – Це небо і води. Хай будуть чистіші. Дай Боже, щоб ми вберегли їхню суть, Нам небо і води здоров'я дають.
Оранжева стрічка - м'яка паляниця. Це й колос достиглого жита, пшениця. Дивись, як оранжева стрічечка сяє, рум'яна, як хліб, нам про хліб нагадає.
А ця фіолетова, те означає, Що розум людський ще надій не втрачає На те, що послухаєм розум і Бога, На та, що щасливі ми будемо з того.
Малинова стрічка або малинова Про щедрість сказати своє хоче слово, Про те, що не можна усе тільки брати, Що треба навчитись іще дарувати.
Багатство й достаток – рожева ця стрічка. Багатство пора вже нам мати за звичку. Достаток з рожевої стрічки всміхатись Нам буде, як праці не будем боятись.
Якщо ви в вінок стрічки білі вплели, То треба, щоб душу свою берегли. Перлини душі ви збирайте в намисто, Душа хай, як білі стрічки, буде чиста.
(Діти виконують пісню М.Ведмедері «Віночок») Ведучий. Хай кожна дівчинка в Україні знає, що вінок — це давня українська традиція, яка прийшла з глибини віків. Віночок завжди був окрасою голівок дівчат, і кожна виплітала його так майстерно, щоб він був їй до лиця і підкреслював вроду. (слайд 18) Ведуча. Віночки. А скільки є їх різних за значенням і виготовленням... Віночок — це чарівний оберіг для молодих дівчат, який підкреслював їхню вроду і юність; це весільний віночок на голові молодої, який означає її незайманість і чистоту; це лавровий вінок, яким нагороджували переможців. (слайд 19) Ведучий: Є ще віночки різдвяні, чернечі, надії, розлуки, відданості, кохання… (слайд 20) Ведуча: А є ще купальські віночки. На свято Івана Купала дівчатка плели віночки і прикрашали ними деревце, а потім ці віночки пускали у воду. (слайд 21) Сценка з обрядового свята «На Івана Купала» (дівчатка прикрашають маленьке деревце віночками і водять хоровод «Кругом Мариноньки»)
Я свій віночок кину у ставочок, Хто віночок спіймає, той мене чекає.
Пустила віночок на биструю воду, На щастя, на долю, на милого вроду.
Пливи, віночку, швидко за водою. На щастя, на долю милого зі мною.
Пливи, віночок, за водою, Пливе доля за тобою. (Діти виконують пісню Л.Соболевської «Віночок»)
| |
|
Всього коментарів: 0 | |